Art. 37. - (1)
Pentru îndeplinirea obiectivelor prezentei legi se elaborează planuri de
gestionare a deşeurilor la nivel naţional, regional, judeţean, inclusiv
al municipiului Bucureşti.
(2) Planul
naţional de gestionare a deşeurilor, denumit în continuare PNGD, se
elaborează de către autoritatea publică centrală pentru protecţia
mediului şi acoperă întregul teritoriu geografic al României.
(3) Planul prevăzut la alin. (2) se aprobă prin hotărâre a Guvernului şi se notifică Comisiei Europene.
Art. 38. - (1)
În baza principiilor şi obiectivelor prevăzute în PNGD şi a cadrului
general stabilit prin Ordinul ministrului mediului şi dezvoltării
durabile nr. 951/2007 privind aprobarea Metodologiei de elaborare
a planurilor regionale şi judeţene de gestionare a deşeurilor se
elaborează/realizează/revizuiesc planurile regionale de gestionare a
deşeurilor, denumite în continuare PRGD, de către Agenţia Regională
pentru Protecţia Mediului, denumită în continuare ARPM, împreună cu
toate consiliile judeţene aparţinând regiunii respective.
(2) PRGD se aprobă prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.
Art. 39. - (1)
În baza principiilor şi obiectivelor din PNGD şi a cadrului general din
Ordinul ministrului mediului şi dezvoltării durabile nr. 951/2007
se elaborează/realizează/revizuiesc planurile judeţene de gestionare a
deşeurilor, denumite în continuare PJGD, de către consiliul judeţean, în
colaborare cu agenţia judeţeană pentru protecţia mediului, denumită în
continuare APM, şi planul de gestionare a deşeurilor pentru municipiul
Bucureşti, denumit în continuare PMGD, de către Consiliul General al
Municipiului Bucureşti în colaborare cu autoritatea publică teritorială
pentru protecţia mediului Bucureşti.
(2) PJGD se aprobă
prin hotărâre a consiliului judeţean, iar PMGD, prin hotărâre a
Consiliului General al Municipiului Bucureşti, cu avizul APM sau ARPM,
după caz.
Art. 40. - (1)
Realizarea studiilor, expertizelor şi proiectelor necesare pentru
elaborarea planurilor de gestionare a deşeurilor poate fi încredinţată
cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice.
(2) Elaborarea
şi avizarea planurilor de gestionare a deşeurilor se fac cu respectarea
procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
(3)
Autorităţile publice şi operatorii economici au obligaţia furnizării
datelor necesare elaborării planurilor, potrivit prevederilor legale.
Art. 41. - (1)
Planurile de gestionare a deşeurilor cuprind o analiză a situaţiei
actuale în domeniul gestionării tuturor categoriilor de deşeuri, precum
şi măsurile care trebuie luate pentru îmbunătăţirea condiţiilor de mediu
în cazul pregătirii pentru reutilizare, reciclare, valorificare şi
eliminare, precum şi o evaluare a modului în care planurile vor ajuta la
punerea în aplicare a obiectivelor şi dispoziţiilor prezentei legi.
(2) Planurile
prevăzute la alin. (1), luând în considerare nivelul geografic şi
acoperirea zonei de planificare, trebuie să conţină cel puţin
următoarele:
a) obiectivele
şi priorităţile autorităţilor administraţiei publice locale în vederea
îndeplinirii obligaţiilor din domeniul gestionării deşeurilor;
b) tipul,
cantitatea şi sursa deşeurilor generate în teritoriu, deşeurile care ar
putea fi expediate de pe sau pe teritoriul naţional, precum şi o
evaluare a evoluţiei viitoare a fluxurilor de deşeuri;
c) schemele
existente de colectare a deşeurilor şi principalele instalaţii de
eliminare şi valorificare, inclusiv orice aranjamente speciale pentru
uleiurile uzate, deşeurile periculoase sau fluxurile de deşeuri abordate
de legislaţia specifică;
d) o evaluare a
necesarului de noi scheme de colectare, închiderea instalaţiilor de
deşeuri existente, infrastructura suplimentară pentru instalaţiile de
deşeuri potrivit prevederilor art. 24 şi, dacă este cazul, investiţiile legate de acestea;
e) informaţii
suficiente cu privire la criteriile de identificare a amplasamentului şi
la capacitatea viitoare de eliminare sau de operare a instalaţiilor
majore de valorificare, dacă este cazul;
f) politici
generale de gestionare a deşeurilor, inclusiv tehnologii şi metode
planificate de gestionare a deşeurilor sau politici privind deşeurile
care ridică probleme specifice de gestionare;
g) estimarea costurilor pentru investiţiile privind operaţiile de valorificare şi eliminare;
h) etapele care trebuie urmărite de autorităţile responsabile pentru îndeplinirea prevederilor prezentei legi;
i) modul de implementare a planurilor de gestionare a deşeurilor;
j) orice alte informaţii relevante necesare pentru asigurarea îndeplinirii obiectivelor prezentei legi.
(3) Luând în considerare nivelul geografic şi acoperirea zonei de planificare, planurile prevăzute la alin. (1) pot conţine:
a) aspectele
organizaţionale legate de gestionarea deşeurilor, inclusiv o descriere a
alocării responsabilităţilor între actorii publici şi privaţi care se
ocupă cu gestionarea deşeurilor;
b) o analiză a
utilităţii şi a adecvării utilizării instrumentelor economice şi de altă
natură pentru rezolvarea diverselor probleme legate de deşeuri, luând
în considerare necesitatea menţinerii unei bune funcţionări a pieţei
interne;
c) utilizarea unor campanii de sensibilizare şi de informare adresate publicului larg sau unor categorii speciale de consumatori;
d) siturile contaminate istoric de eliminare a deşeurilor şi măsuri pentru reabilitarea acestora.
(4) Planurile de gestionare a deşeurilor respectă cerinţele privind gestionarea deşeurilor stabilite prin art. 23
din Hotărârea Guvernului nr. 621/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, şi prin art. 6 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
349/2005 privind depozitarea deşeurilor, cu modificările şi completările
ulterioare.
Definiții din Legea 211/2011 aici.
Definiții din Legea 211/2011 aici.
0 comments:
Trimiteți un comentariu